SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Húsvétkor indul a szabadtéri szezon a játékpiacon


: Húsvétkor indul a szabadtéri szezon a játékpiacon
Országos | 2025-04-10 12:00 |



A kisgyermekes családokban az ajándékozás továbbra is a húsvét meghatározó része a REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint.

A gyerekek leggyakrabban édességet, játékot vagy könyvet kapnak, ebből adódóan az ünnepi időszakban az átlagos költés online és bolti vásárlásnál is meghaladja a 10 ezer forintot a játékkereskedőnél. A forgalmat látványosan mozgatja a szabadtéri játékok iránti szezonkezdeti érdeklődés.

A kisgyermekes családoknál a húsvét meghatározó része az ajándékozás, leggyakrabban édességet (81%), játékot (69%) és könyvet (42%) kapnak a gyerekek - derült ki a REGIO JÁTÉK friss kutatásából. A felmérésben részt vevő 3100 szülő válaszai alapján a legnépszerűbb játékok közé a kreatív és a LEGO készletek (40-40%) tartoznak, de szorosan követik őket a szabadtéri játékok (20%) és a sporteszközök (12%) is. "A húsvét minden évben fordulópont a szezonális játékkínálatban, ilyenkor indul meg igazán a kültéri játékok iránti kereslet. A tavasz beköszöntével a családok jellemzően mozgásra ösztönző termékeket, például kismotort, rollert, labdát vagy kerti játékot keresnek. A forgalomnövekedés az ünnep előtti 3-4 hétben érezteti hatását leginkább, ebben az időszakban az online kosárértékünk 10.500 forint, az áruházi vásálásoké pedig 10.400 forint körül alakul" - mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese.

A felmérés eredményei egybecsengenek az elmondottakkal, a húsvéti meglepetések esetében ugyanis a megkérdezett szülők fele az 5-10 ezer forintos árkategóriában választ játékot, egynegyedük 5 ezer forint alatti, míg hasonló arányban 10 ezer forint feletti ajándékot is szívesen beszereznek. A gyerekek többsége ráadásul nem egyetlen meglepetést kap: 36 százalékuk kettő, 31 százalékuk pedig három különböző ajándéknak is örülhet húsvétkor.

A kisgyermekes utazók belföldi úti célt választanak a tavaszi szünetben

A húsvéti hagyományok megőrzése egyre inkább a gyerekek felé tett gesztus a magyar családoknál: a szülők 45 százaléka elsősorban miattuk tartja meg az ünnepi szokásokat, és a megkérdezettek 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a húsvét számukra leginkább a minőségi együtt töltött időt jelenti. A programok közül például a tojásvadászat tízből hat családnál már ugyanannyira része a húsvétnak, mint a locsolkodás, és egyre többen indulnak kirándulni is az ünneppel egybekötött tavaszi szünetben.

Idén a kisgyermekes családok közel egyharmada kel majd útra, méghozzá tízből kilencen belföldi úti célt választanak. A jellemzően 1-4 naposra tervezett utazások legkedveltebb célpontjai között a Balaton-part, Budapest, Eger, Szeged és Nyíregyháza szerepelnek idén, az apropót pedig legtöbbször a természetjárás, egy új város felfedezése vagy a nagyszülők, rokonok meglátogatása adja.










TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!