|
|
SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Hirdető/márka | Jelentős beruházásokat indított el a BioTechUSA
HIRDETŐ/MÁRKA
BioTechUSA: Jelentős beruházásokat indított el a BioTechUSA
2023-02-16 12:43 |
A válságálló intézkedéseknek köszönhetően a tavalyi évet több mint 20 milliárd forintos növekménnyel zárta a magyar tulajdonban lévő BioTechUSA-cégcsoport. A BioTechUSA-cégcsoport küldetése, hogy termékei és szakértelme segítségével világszerte milliókat motiváljon egy sportosabb életre. Jelenleg több mint 100 országban, 50 webshoppal, 279 franchise üzlettel, 1800 munkavállalóval és 4500 partnerrel van jelen. A BioTechUSA márkán túl a cégcsoporthoz további négy brand tartozik: a 2020-ban akvirált, az edzőtermi edzések iránt elkötelezettek márkája, a Scitec Nutrition; Magyarország legnépszerűbb étrendkiegészítő webáruháza, a Builder; az egyedi keverőpalackokat gyártó ShakerStore és a vitaminkészítményeket forgalmazó VitaminShop. A vállalatcsoport kínálata 2000 termékből áll, így támogatva a legkülönfélébb vásárlói célokat, legyen szó fogyásról, izomtömeg-növelésről vagy életmódváltásról. A portfólióban megtalálhatók cukor- és laktózmentes termékek, de a gluténérzékenységgel élők, vagy a vegán életmódot folytatók is fellelhetik a számukra megfelelő verziót. Fontos üzletág továbbá az újonnan indult Apparel, azaz a sportruházati kategória is. Dinamikusan növekvő piac Az étrendkiegészítők és speciális élelmiszerek piaca fellendülésben van, évi 8-10%-kal növekszik, egyre szélesebb ezen termékek fogyasztói bázisa. Ugyanakkor a gyártóknak és forgalmazóknak a 2022-es év során számos kihívásra kellett választ találniuk az alapanyaghiánnyal kezdve a megnövekedett szállítási- és energiaköltségeken át az árfolyamingadozásig, inflációig jutva. Mindez a BioTechUSA-cégcsoport B2C, azaz közvetlenül a fogyasztóknak történő értékesítési eredményein azonban nem látszódott, hiszen a vásárlók a pandémiát követően sokkal nagyobb arányban tértek vissza az üzletekbe, mint amilyen arányban korábban jelen voltak, párhuzamosan pedig a webshopok forgalmában is erőteljesen növekedő tendencia tapasztalható. A tavalyi év legnépszerűbb készítményei a fehérjeporok és a proteinszeletek voltak, de keresettek voltak az edzés előtti és az aminosavkészítmények is. Megerősödtek a vitamin-, a kollagén- és az ízületet támogató kategóriák és egyre nagyobb az érdeklődés a lifestyle termékek iránt. Állandó innovációval a kihívások ellen A vállalatcsoport megfelelő válaszokat adott az iparági, külpolitikai és gazdasági kihívásokra, a 2021-es eredményeket több mint 40 százalékkal haladta meg. A növekedéshez számos tényező járult hozzá: a saját tulajdonban lévő, Dunakeszin és Szadán található gyártókapacitásait a lehető leghatékonyabban működtette, omnichannel stratégiájának köszönhetően pedig nemcsak online felületeken, hanem saját és partneri hálózatban működő boltokban, edzőtermekben, hipermarketekben, élelmiszerbolt-láncokban, drogériákban, töltőállomásokon és patikákban is értékesítette termékeit. Az emelkedő alapanyagárakat a különböző időszakos akciók során és egyedi kedvezményekben optimalizálták. A hatékonyság növelése érdekében a cégcsoport létrehozta oktatási osztályát, mely a bolti szaktanácsadók képzését célozza. A kimagasló pénzügyi eredményeken túl a BioTechUSA elindította történetének legnagyobb beruházási hullámát. A 11,5 milliárd forintból megvalósuló fejlesztések keretében a szadai gyártóüzemben prémium fehérjeszelet gyártására alkalmas két új gyártósor felállítása valósul meg a közeljövőben, illetve a hozzá tartozó raktári és szociális épületrészek is megépülnek. A negyedik gyártósor beüzemelése után 110 millió darabra emelkedik az éves szeletkapacitás, a beruházással pedig 100 új munkahely jön létre. Emellett 2022-ben befejeződött az új alapanyagraktár kialakítása is, mely további 5000 raklap tárolására alkalmas felületet biztosít. Erősödő nemzetközi pozíció 2022-ben erősödött a cégcsoport nemzetközi pozíciója. A társaság megőrizte piacvezető helyét Görögországban, emellett Norvégiában és Franciaországban is rekord árbevételt könyvelhetett el. Spanyolországban, Olaszországban és Portugáliában szintén megszilárdult a BioTechUSA jelenléte. Az értékesítés során előtérbe kerültek a saját csatornák: új üzletnyitásokra került sor, valamint a meglévő üzletek kiemelt sales- és kommunikációs támogatása is megvalósult. Franciaországban, Németországban és Szlovákiában új egységek nyíltak, amelyeket 2023-ban továbbiak követnek majd. A vállalatcsoport terjeszkedési tervei között az idei évben a következő országok szerepelnek: Kolumbia, Mexikó, Chile, Peru, Ecuador, Délkelet-Ázsia, Kína, India, Omán, Szaúd-Arábia és Indonézia. Ezen eredményeknek is köszönhetően a teljes árbevétel mindegy 80 százaléka származott exportból, a nemzetközi bolthálózat pedig 216 százalékos forgalomnövekedést produkált. Magyarországon évek óta piacvezetők A vállalat 2022-ben bővítette partnerei listáját Magyarországon: az Ecofamily és Plus Market boltok 30-30 helyszínen kínálják termékeiket, elkezdett dolgozni a CBA-val, és újraindult együttműködése a Lidl-lel. Több nagyobb edzőteremhálózattal - Life1, Get Fit és M1 - komolyabb együttműködést kötött. Termékei bekerültek a Benu gyógyszertárhálózat egységeibe, első lépésként 35 prémium patikába. A Wolt és a Foodpanda több lokációból is akár 1 órán belül szállítja ki a termékeit. Minőségbiztosítás terén nem ismernek kompromisszumot A vállalat stratégiájának kulcsfontosságú része a fogyasztói elégedettség biztosítása. Ennek érdekében egy 32 főből álló szakembergárda folyamatosan felügyeli a minőséget. Évente több mint 100 000 belső laborvizsgálatot végeznek, összesen 13 külső és 17 belső auditot. 2022-ben telephelyeik ugyanazon minőségirányítási és élelmiszerbiztonsági rendszereknek - ISO 9001, ISO 22000, FSSC 22000, GMP, IFS Food és Halal - megfelelően működtek. "A Covid-19 járvánnyal egy, a korábbinál is gyorsabban változó környezet alakult ki, azóta pedig újabb kihívásokkal szembesültünk. Ugyanakkor a mi esetünkben mostanra érett be a hosszútávú stratégiánk, ami megkülönböztet minket a konkurenciától. Cégcsoportunkat már "békeidőkben" is magas szakmai megfelelési igény jellemezte. Alapvetésünk, hogy a minőség terén nem ismerünk kompromisszumot, nemcsak megfelelünk a mindenkori szabályozásoknak, de extra szabályokat is alkotunk önmagunknak" - mondta Lévai Bálint, a BioTechUSA vezérigazgatója. A társtulajdonos hozzátette: "Partnereink és fogyasztóink jól tudják, hogy válságállók vagyunk és krízishelyzetben szívesen nyúlnak a megbízható márkáinkhoz. A pandémiát követően nem estünk abba a hibába, hogy csak az online értékesítésre koncentráltunk, hanem minden platformon értékesítettünk. A kritikus időszakokban nem volt alapanyaghiányunk, mert beszállítóink az évek során kialakult jó partnerségben nekünk ajánlották fel a rendelkezésükre álló mennyiségeket, és azon kevesek közé tartoztunk, akik ezt finanszírozni is tudták." A vállalat tavaly is folyamatosan kereste az értékteremtési lehetőségeket, társadalmi felelősségvállalási programja keretében pedig százmillió forintos nagyságrendben támogatott egészségügyi intézményeket és civil szervezeteket.
TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL
|
Internet |
Légi ipar |
Gazdasági Jog |
Karrier |
Gyógyszeripar |
Hirdető/márka |
Ügynökség |
Kutatás |
Mobil |
E-biznisz |
Kereskedelem |
Logisztika |
DM/Promóció |
Design |
Rendezvény |
Felelősség |
PR |
Pénzügy |
Konferencia |
Kultúra |
Oktatás |
Pályázati projekt |
Üzlet |
Környezet |
Támogatás |
Digitalizáció |
Energia |
Technológia |
Statisztika |
Építőipar |
Élelmiszeripar |
Mezőgazdaság |
Ingatlan |
Egyéb |
Outdoor/indoor |
Idegenforgalom |
Szponzoráció |
Média |
Járműipar |
Tőzsde |
TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!
Profession.hu | BMW | E.ON | táplálékkiegészítő | takarítás | marketing | ebédházhozszállító | Mol-csoport | visszajelzés | szülési szabadság | állásjelentkezés | home office | kutya | álláskeresés | mérnök | Zwack | Románia | szilva | napelempark | vállalkozás | frissdiplomás | Euromoney | CIB Bank | Mol
|
PARTNEREINK
|